Biel na szaliku

Jeśli szalik ma białe tło, a na nim kolorowe napisy czy herby, trzeba liczyć się z tym, że tło nie będzie śnieżnobiałe. Różne kolory włóczki wpływają na siebie, jedna biegnie pod drugą, aby pojawić się w innym miejscu.

W efekcie kolor biały, pod którym biegnie czerń, będzie lekko szarawy. Kolor biały, pod którym biegnie czerwony będzie lekko różowawy, itd., itp. Nie jest to nic wyjątkowego, ani nic nowego. Kolekcjonerom szalików jest to kwestia znana i wśród kibiców rozumiana.

Warto to jednak wiedzieć przed zakupem – i w razie potrzeby redukować obecność bieli, która pozostaje pod wpływem innych kolorów. Naturalnie inne barwy również wpływają na siebie, ale w przypadku białej przędzy jest to najbardziej widoczne.

Naczelna zasada przy projektowaniu projektu przez grafika: im mniej kolorów – tym lepiej dla szalika!

Poniżej przykłady wpływania innych kolorów na biel:

Co można z tym zrobić? Nic. Zaakceptować, że tak jest.

 

Dla projektów, które zaakceptować takiego stanu rzeczy nie mogą, istnieje możliwość wykonania szalików o wyższej rozdzielczości, które dodatkowo dzięki specjalnej technice wykonania unikają przebijania kolorów. Takie szale zwane przez nas szalikami „premium” kosztują kilka złotych netto za sztukę więcej.

Przykład takiej realizacji w kolorach biało-czarnych: